Ambulance dětské klinické psychologie
Domů
Aktuality
Kdo jsem
Objednání
Dotazníky
Další pomoc děti
Další pomoc dospělí
Jak probíhá spolupráce
Jak probíhá vyšetření
Kontakt
Cesta sem
Pohodová rodina
Co nabízím
Ordinační doba
Email byl úspěšně odeslán!
Mateřské školy
Jméno dítěte:
Název školky:
1. Spolupracuje při řízené činnosti? Pokud ne, co a jak dělá? Jak v takové situaci reaguje? Co by chtělo dělat jiného, případně co dělá jiného?
2. Zajímá se o ostatní děti? Pokud ne jak si hraje, co dělá? Jak reaguje na zájem druhých dětí? Pokud ano - jak to dělá? Jak si s dětmi hraje?
3. Jak zvládá, když je s dětmi a situace se vyvíjí jinak, než si přeje?
4. Jak se projevuje mezi dětmi? Zajímá se o ně? Zapojí se do hry? Vyhledává ji s druhými dětmi? Je spíše dominantní, nebo submisívní?
5. Domluví se s dětmi běžným způsobem? V případě potíží s řečí—jak se s dětmi snaží domluvit? Jak se domlouvá s vámi?
6. Jak oslovuje paní učitelky? Chodí si za nimi pro pomoc? Když mu něco nejde, přijde říct?
7. Jak zvládá sebeobsluhu, jak se chová u společného jídla?
8. Jak je rozvinuta jemná a hrubá motorika, koordinace?
9. Jak si hraje, když mají děti volno, např. ráno po příchodu, nebo než jdou děti domů?
10. Máte jakékoli podezření na smyslové vady?
11. Sledujete nějaké nápadné povahové projevy?
12. Projevuje se dítko emočně podobně, kolísají mu emoce, střídají se nálady…?
13. Jakékoli doplnění:
Zrak:
1. Lehce ho rozptýlí osoby nebo předměty v okolí.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
2. Má problémy zrakem lokalizovat předměty nebo osoby v místnosti nebo na hřišti.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
3. Má problém najít předmět mezi ostatními předměty.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
4. Když pedagog mluví, kouká po místnosti nebo po svých spolužácích.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
5. Má potíže rozlišit vlastnosti předmětů jako je barva, tvar nebo velikost.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
6. Naráží do osob a předmětů, jako by je neviděl.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
7. Upřeně zírá na lidi nebo předměty.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
8. Upřeně zírá do světla nebo na předměty, které se točí nebo blikají.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
9. Pohybuje předměty nebo prsty blízko svých očí.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
10. Na předměty se dívá úkosem, koutkem očí.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
Sluch:
1. Dítě se vyděsí (nejen zalekne) při hlasitém nebo nečekaném zvuku.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
2. Vadí mu, když ostatní tleskají nebo zpívají.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
3. Hučí, křičí, zpívá během řízené činnosti.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
4. Rádo opakovaně vytváří určité zvuky, jako je bzučení, hučení; opakovaně splachuje záchod…
Nikdy
Občas
Často
Vždy
5. Vadí mu zvuky v okolí, které ostatní ignorují (tikání hodin, větrák).
Nikdy
Občas
Často
Vždy
6. Má problémy soustředit se, pokud je ve třídě hluk.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
7. Zajímá se o zvuky, kterých si ostatní ani nevšimnou.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
8. Zdá se, že nereaguje na volání svého jména.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
Hmat:
1. Ohradí se nebo cukne, když se ho chce někdo dotknout.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
2. Na obličeji si neuvědomuje nečistoty, např. sliny, zbytky jídla.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
3. Je až úzkostné, když se dotýká určitých textur/povrchů.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
4. Odmítá si hrát s určitými materiály, např. prstové barvy, modelína, písek, lepidlo.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
5. Opakovaně si otírá ruce nebo konečky prstů o předměty.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
6. Má problémy manipulovat s malými předměty v rukou.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
7. Dotýká se spolužáků během řízené činnosti nebo když čeká ve frontě.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
8. Záměrně naráží do spolužáků nebo do tvrdých povrchů (zeď).
Nikdy
Občas
Často
Vždy
9. Odmítá jídlo se smíšenými texturami, s výrazně odlišnými “hmotami” (jogurt s ovocem).
Nikdy
Občas
Často
Vždy
Chuť a čich:
1. Ochutnává nebo jí nejedlé předměty (lepidlo, barva).
Nikdy
Občas
Často
Vždy
2. Odmítá ochutnat nové jídlo.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
3. Vadí mu chutě jídel, které jiným dětem jeho věku nevadí.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
4. Trvá na konzumaci pouze určitého jídla nebo určité značky.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
5. Nedokáže rozlišit nebo pojmenovat oblíbenou chuť.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
6. Má rádo jídla s výraznou chutí.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
7. Čichá k lidem.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
8. Čichá k novým předmětům, než je použije.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
Vnímání těla:
1. Stěhuje nebo přesouvá nábytek ve třídě s použitím příliš mnoho síly.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
2. Nechtěně rozbije lepicí tyčinku, voskovky, tužky nebo trhá papír s využitím příliš velké síly.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
3. Při skoku z výšky těžce dopadne na nohy.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
4. Při otevírání a zavírání dveří používá nadměrnou sílu.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
5. Rozbíjí hračky, protože používá příliš velkou sílu.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
6. Manipuluje s lahví na pití nebo s nádobami na jídlo příliš hrubě.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
7. Nechtěně boří postavené výtvory ostatních dětí.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
8. Vkládá příliš velká sousta do úst.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
9. Při vybarvování používá nadměrně vysoký, nebo nízký tlak na tužku.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
Rovnováha a pohyb:
1. Nadměrně se točí na kolotočích nebo jiném vybavení na hřišti.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
2. Bojí se pohybu, např. houpání, klouzačka.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
3. Nadměrně se houpá a preferuje tuto aktivitu před jinými.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
4. Při pádu se nedokáže chytit.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
5. Má problémy s koordinací při souběžném pohybu obou částí těla – skákání snožmo.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
6. Obtížně dodržuje rytmus (tleskání, pochodování).
Nikdy
Občas
Často
Vždy
7. Při sezení se kývá, houpá, kroutí.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
8. Má špatnou rovnováhu.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
Plánování a myšlení:
1. Má potíže vymýšlet nové hry.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
2. Opakuje aktivity stéle dokola místo zkoušení nových.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
3. Má problémy správně napodobovat pohyb, zvuky nebo výrazy.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
4. Má problémy napodobovat dospělého nebo jiné dítě ve skládání kostek.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
5. Nedokáže nést více předmětů najednou.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
6. Má potíže s úkoly, které vyžadují koordinaci obou rukou (otevírání krabičky).
Nikdy
Občas
Často
Vždy
7. Nezvládne provést každodenní úkoly ve správném pořadí, např. úklid věcí.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
8. Má obtíže vymýšlet nové nápady při stavění kostek nebo při vyrábění a tvoření.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
Sociální začlenění:
1. Aktivně a vhodně se účastní společných řízených her.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
2. Plynule přechází k novým aktivitám.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
3. Zapojuje se do hry s ostatními bez narušení probíhající hry.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
4. Dodržuje pravidla a rutinu školky.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
5. Půjčuje hračky nebo jiné předměty na požádání.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
6. Spolupracuje na společném cíli, např. úklid.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
7. Zapojí se s dětmi během fantazijní hry, např. hra na něco nebo na někoho.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
8. Vyřeší vzájemné konflikty se spolužáky bez zásahu paní učitelky.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
9. Udržuje vhodný oční kontakt během rozhovoru.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
10. Pružně reaguje na změnu postupů, rutiny.
Nikdy
Občas
Často
Vždy
Odeslat