Ambulance dětské klinické psychologie

Základní školy




















Označte jednu nebo více možností:

O vyučování projevuje:






Aktivita při vyučování:




Povahové vlastnosti:












Pracovní dovednosti:






Řeč:








Sociální dovednosti:













Další otázky:

Čtení

1. Čte obvykle i snadný text velmi pomalu s postupně klesajícím tempem čtení.

2. Při čtení občas vynechává nebo zaměňuje některá písmena, hádá či deformuje slovní předpony či přípony.

3. Při čtení obtížně vyslovuje některá delší či méně obvyklá slova.

4. Je při čtení výhradně zaměřen na techniku čtení a čte s malým porozuměním textu.

5. Má problémy, má-li stručně vyjádřit hlavní myšlenku čteného textu.

6. S velkými problémy najde určitou informaci v přečteném textu.

7. Čte velmi nerovnoměrně, přerývaně, s kolísající intonací.

8. Zpravidla čte s velkou nechutí a odporem.

Psaní

1. Píše velmi pomalým tempem.

2. Má patrné obtíže se psaním jednotlivých písmen nebo slov.

3. Má při psaní problémy s aplikací gramatických a pravopisných pravidel.

4. Má problémy s větnou syntaxí (chybuje např. ve shodě podmětu s přísudkem, aj.).

5. Vykazuje zjevné problémy, má-li se vyjádřit prostřednictvím písemného projevu.

6. Velmi často píše v jednoduchých větách, má omezenou strukturu psaných vět.

Matematika

1. Zvládá základní početní operace s problémy a častými chybami.

2. Při řešení slovních úloh ví, jak by měl úlohu řešit, ale není schopen úlohu vypočítat.

3. Dopouští se mnoha chyb při násobení.

4. Velmi často zapomíná u početních operací s přechodem přes desítku přičíst jedničku.

5. Má problémy s vnímáním plošných nebo prostorových vztahů.

6. Většinou zvládá algoritmus řešených úloh, ale dopouští se častých početních chyb.

7. Není schopen „číst“, ani interpretovat údaje zobrazené v grafech či tabulkách.

8. Má problémy s pochopením některých statistických údajů, jako jsou například procenta.